lördag 19 december 2020

Pysselkalender - Lucka 19: Julklappsetiketter


Jag tycker om att göra egna julklappsetiketter, det har jag gjort varje år de senaste åren. Dessutom gör jag gärna ett gäng extra, det är alltid någon annan i familjen som också behöver en och annan...

Med egna etiketter känns det lite som man packar med extra kärlek och omtanke, och det kan vi alla behöva, särskilt i år!


Först stämplade jag upp ett gäng av min fina runda textstämpel, inköpt hos vår lokala lek- och hobbybutik för några år sedan.


Jag skar till ett gäng etiketter (2x4 tum), stansade hål för snöre, och duttade på kanterna så de ser lite gammaldags ut.


Jag stansade ut cirklar aningen större än min textstämpel, duttade på kanterna på alla cirklar också, och byggde ihop dem lager på lager med distanskuddar emellan.


 Här ser man bättre hur jag byggt upp motivet på höjden.

Nu har jag ett gäng fina etiketter redo inför julklappsinslagningen. Framsida med julhälsning, baksida för julklappsrimmet! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar