torsdag 10 december 2020

Pysselkalender - Lucka 10: Dekorerade hjärtan

 



Vackra hjärtan är ett måste i granen! :) Här har jag gjort en väldigt enkel variant där stommen består av gammal kartong (japp, klart man ska använda sånt man kan låta bli att kasta bort och göra något vackert av det!), det gör hjärtat ganska stadigt och hållbart, för tanken är ju att de ska vara med några jular framöver!

Jag har klippt ut hjärtan i något mindre storlek i vackra papper och limmat fast dem. Jag har tonat kanterna på de mönstrade pappren för att de ska få lite djup och karaktär, det kan man lätt göra med ex lite vattenfärg i en disksvamp som man "duttar" med på kanterna, fungerar utmärkt även med kaffe! :) Eller så gör man som jag gjort här, med en stämpeldyna i brunt.

Slutligen har jag limmat fast olika sorters pärldekorationer, gjort hål för upphängning och satt i snöre.

Vad tycks?



Mall till hjärtat kan vara pepparkaksformar, du kanske kan skriva ut några hjärtan från datorn och använda som mall (ex Officepaketet har fina hjärtan och andra symboler som är färdiga att användas), eller så gör du på det gamla hederliga sättet att vika ett papper på mitten och rita/klippa ut ett halvt hjärta så får du ett som är symmetriskt och lätt att göra fler lika i mindre storlekar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar