onsdag 9 december 2020

Pysselkalender - Lucka 9: Brev till tomten


Det kan ju inte vara bara glitter och bling i granen, lite seriösa saker också - som brev till Tomten himself till exempel! Superviktigt!

Gjorde små minikuvert av tunt presentpapper (mall hittade jag HÄR på Pinterest). Jaag ritade med grå tuschpenna runt kanterna för att framhäva skarverna när de sedan hänger i granen. Mitt papper var lite tunt så jag skar ut små rektanglar av lite kraftigare papper (s.k. cardstock) som jag lade i kuverten, det stadgade upp så pass att jag kunde göra hål och hänga upp dem sedan. Frimärke och poststämpel hade jag sedan tidigare, de kom väl till pass nu, och som avslut förseglades kuverten med pärlemorvita vaxsigill. Jag gjorde 15 st som nu alla hänger i årets gran.





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar