söndag 15 maj 2016

DIY - Inredningsdetaljer

Jag flyttade för ett tag sedan nu. Att dela ett bohag på två är jobbigt ur flera aspekter, inte alltid helt enkelt med "ditt" eller "mitt". Inte heller alltid så att man vill ta med sig vissa saker, särskilt inte om någon bor kvar på platsen man lämnar... Hur som helst, en flytt ger ofta möjligheten till nya planer, nya färgsättningar, ny inspiration - och därmed ny inredning!

I mitt fall har plånboken varit ganska tunn, har snålat på det mesta och bara satsat pengar i det som varit absolut nödvändigt. Då har inredningsprylar i rent dekorativt syfte kommit ganska långt ned på prioriteringslistan. Vad gör man då? Jo, man gräver runt lite bland sina pysselgrejor och ser vad man kan få ihop genom att tillverka själv.

Här har jag tillverkat en takmobil i papper, och den hänger dekorativt i mitt sovrumstak!


Enfärgade papper från Bazzill Basics, mönstrade från Crate Paper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar