onsdag 11 maj 2016

DIY - S.M.A.R.T bok för smarta mål

Ett liv i förändring. Eller rättare sagt, ett liv i ständig förändring. Det är vad jag upplevt under en tid och fortfarande går igenom. Ett stort och väldigt svårt arbete har varit att analysera, sortera, planera - och visualisera min framtid.

Vad vill jag framåt? Vad vill jag behålla i mitt liv? Vad är nödvändigt att skala bort?
Inga lätta frågeställningar, men nödvändiga för den fortsatta utvecklingen. Jag har varit tvungen att hitta olika hjälpmedel och verktyg för att lättare hålla kursen, eller att åtminstone komma ihåg åt vilket håll det var jag var på väg när andra prioriteringar trängt sig före.

Jag har nu gjort en fin liten bok för att hjälpa mig hålla reda på mina mål
- min S.M.A.R.T bok! Inköpt på Akademibokhandeln, sedan har jag piffat den lite själv med passande flikar och lite annat enligt nedan!





Flikarna i boken har jag bland annat delat in enligt följande:

  • Drömmar/Visioner som ska ligga till grund för målindelningen nedan:
  • Socialt
  • Välmående
  • Fritid
  • Arbete
  • Resor
  • Övrigt
  • Tips på belöningar för uppfyllda delmål
(Och ja, jag har skrivit flikarna på engelska, av den enkla anledningen att det var lättare att hitta korta ord som fick plats att skrivas på de 2 cm breda flikarna...)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Etiketter från IKEA, linjerad anteckningsbok i A5 från Akademibokhandeln, enfärgad cardstock till flikarna från Bazzill Basics, pennor från Panduro Hobby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar