tisdag 19 mars 2013

Scraplagret | Lunchpromenad i Västerås City

Jag älskar mina lunchpromenader när jag jobbar!  För ungefär ett år sedan bytte företaget jag jobbar för adress och nu sitter vi väldigt centralt i Västerås, vilket passar mig bra! Det finns fantastiska promenadstråk längs Mälaren, man kan shoppa - eller som jag gjort här, bara ströva omkring bland alla gamla byggnader med kameran i högsta hugg och bara njuta!

I pappersserien Mama-Razzi från BoBunny var det inte svårt att hitta papper som passade med de foton på Västerås slott och äldre detarna av city jag valt, och som komplemet till dem har jag använt ett 12x12" chipboardark, även det från Mama-Razzi, och från ett ark med brads, också det samma märke. 

Jag har kladdat lite med Gesso med hjälp av en chevronmask från Prima marketings Donna Downeykollektion, galet kul (och kladdigt) var det!



Nedan ser man att jag sotat kanterna som vanligt med Ingvild Bolmes Chalk Fluid Edger i färgen Dark Bark och dessutom hur jag tagit en grön penna och doodlat lite prickar på stjärnorna.


Här ser man tydligt hur jag färgat in blommorna med svart Dylusion Ink Spray. Jag har använt både färdiga Prima Tivona White Mix Large och även kombinerat ihop egna blommor som jag satt ihop med en brad och sedan färgat in. Fast jag hade en liten "skrutt-brad" när jag färgade blomman, och bytte sedan ut den mot en stor fin när blomman var torr! Här nedan ser man också det vackra bandet, Prima Tassle Trim Brown.



 I det lilla blomklustret nedan har jag även använt Petaloo Darjeeling Leaves.




Tack för den här gången, vi ses snart igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar