torsdag 5 juli 2012

3 Kort | 3 Cards

Scrappat för HOBBYWORLD

-------------------------------------------------------  

Har testkört ett nytt favoritverktyg här hemma, Scoring Board, det kommer en närmare presentation och mer utförlig beskrivning imorgon av själva verktyget i sig. Idag tänkte jag bara visa upp resultatet som blev 3 kort med 2 olika vikningar. Ganska enkla, men med vackra papper kan man göra väldigt mycket av nästan ingenting!
-------------------------------------------------------
I’ve tried out a new favourite tool here at home, Scoring Board, there will be a closer look at it tomorrow when I make a review. Today I will just show you the result of my trial, 3 cards with 2 different folds. Pretty simple, but with beautiful patterned paper you can do almost anything out of nothing!




Första kortet med s.k. grindvikning, där jag satt en blomma som lås.
-------------------------------------------------------
First card out is with a so called gate fold, I put a flower as a lock.


Andra kortet har jag slagit hål och trätt band igenom. Stansade ut hjärtan och trädde på bandet.
-------------------------------------------------------
Second card, I punched holes and put a ribbon through them. Punched out hearts and put on ribbon,


Tredje kortet har jag använt mitt vektyg från Epiphany Crafts och gjort små epoxybubblor som jag dekorerat med.
-------------------------------------------------------
Third card, I used my tool from Epiphany Crafts and made some epoxy bubbles for decorations.


Imorgon visar jag hur man gör söta kuvert till korten – genom att använda Scoring Boarden!
-------------------------------------------------------
Tomorrow I will show you how to make cute little envelopes for your cards – by using the Scoring Board.

See you guys tomorrow then!

Materiallista | Supply list
  • Bazzill Basics - Cardstock
  • MME - Miss Caroline Dolled Up 6x6 Paper Pad
  • Epiphany Crafts - Shape Studio Scalloped Circle
  • Epiphany Crafts - Bubble Caps Clear Scalloped Circle
  • Martha Stewart – Heart Button Medium Double Punch
  • Martha Stewart – Stitched Button Flowers Stickers
  • Fluid Chalk
  • Dymo
  • Adhesives
  • Ribbon
  • Hole Punch
_________________________________

Carpe Punctum - Linda LW

1 kommentar:

  1. Du vet vad jag tycker..du är suverän..såå ambitiös! ALLT blir sååå bra!!!!

    Kramar// AL

    SvaraRadera