måndag 14 december 2020

Pysselkalender - Lucka 14: Blingade styrolitkulor

 


När jag gick igenom mitt materiel för julpyssel hittade jag två påsar med styrolitkulor (6 st 5cm och 25 st 3cm). Jag vet att jag köpte dem för flera år sedan på rea för något tänkt projekt som jag glömt för länge sedan... Nu passade de alldeles utmärkt till att bli små dekorerade julgranskulor!

Jag använde limpistol när jag skulle fästa fast mina strasstenar - INTE att rekommendera då kulorna smälter... *hihi* Så är det, man ska inte ha bråttom när man pysslar, då blir det knas. Det blev ganska smetigt då det var bråttom med det varma limmet, och köket var härligt pyntat med låååånga limtrådar hit och dit - men, en stund senare hängde det sex stycken gnistrande discobollar i granen!




Ja och sen... 
Alltså... Granen är fantastiskt vacker i år. Så många fina, handgjorda saker, så myket kärlek i ett träd så ni kan inte tro! Jag satt och tittade på den mindre varianten med styrolitkulor och sneglade på behållaren med alla strasstenar - och DÄR... Googly eyes... *hihi* Så, fram med färg, målade en tredjedel av kulorna i silver, en tredjedel i guld och den sista tredjedelen i en pärlekorskimrande rosa. När det torkat målade jag på ett lager glitterfärg i matchande kulör.

Så, några fick ögon, och några fick bli planeter med paljettkratrar. Passar de i granen? Antagligen inte, men där sitter de i alla fall, med full uppsikt över oss och vårt julande. Ganska trevliga är de också!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar