söndag 13 december 2020

Pysselkalender - Lucka 13: Pepparkaksgubbar



Återigen har jag använt gamla kartonger när jag skapat dagens julgransdekorationer - pepparkaksgubbar. Både i mallarna jag gjort (gubbar i 5 olika storlekar för att passa lite olika andamål) och som stomme för mina papperspepparkakor. Tyckte doch att den ljust bruna kartongen var lite blek och "ogräddad" så jag använde brun cardstock till framsidorna som jag limmade fast.

 



Istället för att göra hål för upphängningssnöret, så valde jag att limma fast snäret mellan lagren av papp/papper med limpistol så det håller bra. Tryckte fast knuten på snöret i limmet, så det tål även busiga katter som är lite klåfingriga på saker som dinglar i granen...


Slutligen "dekorerade" jag mina pepparkaksgubbar med vit marker. Betydligt mindre krångel och kladd än kristyr... *hihi* Nu passar jag på att önska alla därute en fantastisk Lucia!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar