tisdag 21 mars 2017

Tubsjal med tappade maskor

Hittade ett fantastiskt garn i en butik, garnet heter SOL Degradé och är av 100% bomull. Lite som tunna vävda bomullsband att sticka eller virka med. Jag provade att virka en sjal med hålmönster av garnet först, men det blev alldeles för kompakt och lite strävt, så garnet kom inte alls till sin rätt.

Det slutade med att jag stickade en tubsjal med s.k. "tappade maskor", och det blev en silkig känsla i sjalen då. Dessvärre är kanske inte så stora maskor särskilt praktiskt med ett gäng katter i familjen, men det fungerar nog om jag håller sjalen utom räckhåll för mina små ligister... :)

Se bara vilka härliga färger i garnet. jag har använt två olika infärgningar, en teal/lila, och en som går mer i grå/vaniljgul/rosa/lila:

Pågående projekt - här ser man hur maskorna ser ut.

Cayenne är med och inspekterar projektet.

Och så den färdiga sjalen.
Modell: Ozzie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar