fredag 20 maj 2016

Mental batteriladdare

Just nu tar kattungar och fyrbenta vänner över huvud taget upp väldigt stor del av mitt liv. På gott och ont. Det är fantastiskt roligt och en hisnande upplevelse med dessa små! Visst har jag träffat kattungar tidigare i mitt liv, men jag har aldrig tidigare varit med om denna resan att få följa dem dag för dag.

Däremot tar det oerhört mycket energi, och händer det samtidigt annat runt omkring som är jobbigt och kräver en helt annan fokus kan det lätt bli för mycket.

Då kan ett avbrott från bebisarna vara en god idé, göra något helt annat för en stund. Något jag blivit ganska duktig på de senaste åren är att ta till vara på de små stunderna i livet och se dem ur ett annat ljus. Exempel kan en trist väntan vid en busshållplats bli en spännande fotosafari där man letar efter detaljer att fotografera!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar