tisdag 14 maj 2013

Scraplagret | Nu kan man äntligen färglägga motiv utomhus!

Det är inte särskilt ofta jag numera tar mig tid att sitta ned och färglägga stämpelmotiv. Med tanke på den lilla fritid jag faktiskt har så tar det egentligen mer tid i anspråk än jag kan avvara - MEN jag älskar att göra det! Så här års kan man ju dessutom förena nytta med nöje och helt enkelt ta med sig papper och pennor och uppstämplade motiv och sätta sig i trädgården med solsken och fågelkvitter och färglägga där i absolut bästa ljussättning under parasollet! Vardagslyx helt enkelt!

Den här lilla söta stämpeln från Magnolia (Tilda Watering) passade dessutom alldeles utmärkt att färglägga i trädgården! Jag gjorde ett ganska enkelt kort där Tilda och Diecutblomman får vara i fokus. De två mönstrade papper jag valt att använda är båda från serien Secret Garden av Graphic 45, därifrån kommer även det stickersark där jag tagit textstickers, nyckelstickers, samt alphastickers..Blomman är uppbyggd av lager på lager med diecuts, även dessa från Graphic 45 med en ros från Prima Marketing (Mini Sachet) allra högst upp. En liten extra detalj är även det fina hörnet från Prima Marketing. Som kortbas har jag använt Bazzill Classic Straw, ett mycket snyggt papper med många användningsområden!

Till bården nedtill på kortet har jag använt Scallop Dot punch från Martha Stewart. Till att skära ut mitt stämpelmotiv använde jag en die från Spellbinders, men det finns en hel uppsjö av olika fina dies och andra alternativ i butiken, det hittar du HÄR!

Kanterna har jag färgat in med hjälp av Distress Ink i färgen Walnut Stain.



Här nedan ser man tydligt hur jag byggt upp blomman med lager på lager av Diecuts från Graphic 45 med hjälp av 3D-kuddar.


Dessa papper var så roliga att jobba med så jag längtar redan till nästa session vid scrapbordet!
Vi ses snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar