tisdag 12 mars 2013

Scraplagret | Virsbo Tågstation

Det finns så många vackra väl bevarade byggnader i min närhet, Virsbo Tågstation är en av dem. Fantastisk formgivning och fasad på utsidan med tinnar och torn, och underbara valv och stuckaturer invändigt i väntsalen, för att inte tala om golvet! Passerar du där någon gång måste du ta dig tid att stanna till, gå in och sedan luta dig bakåt och titta på det vackra hantverket! 

Mycket detaljer blev det på min layout, precis så som jag vill ha det! ;) "Less is more" funkar inte för mig när jag scrappar, har aldrig gjort, kommer heller aldrig att göra... Den underbara serien Mama-Razzi från BoBunny är bara så perfekt till både temat och till färgerna i mina fotografier. Dekorationerna jag använt kommer mestadels från ett 12x12" chipboardark, även det från Mama-Razzi, och från ett ark med brads, även det från samma serie.


Nedan ser man att jag sotat kanterna som vanligt med Ingvild Bolmes Chalk Fluid Edger i färgen Dark Bark


Lekte även med en chevronmask från Prima marketings Donna Downeykollektion. GRYMT läcker att jobba med! Både att använda som mask, eller som i fallet med denna layouten, att man stämplar av det man kladdat uppe på masken medan man maskar på en annan layout (som jag tänkte visa nästa vecka)... ;) Passade på att kladda lite extra och gjorde fingeravtryck också när jag ändå höll på! Vad jag kladdade med? Gesso såklart!






Det blev ännu mer kladd innan jag var helt nöjd! Hittade inga blommor jag ville ha, så jag sprayade några vita blommor, Prima Tivona White Mix Large svarta med svart Dylusion Ink Spray.


Sådärja! Det var denna veckans layout! Mitt bästa tips för veckan är att jaga rätt på en egen uppsättning av denna fantastiska papperskollektion och göra något riktigt läckert av era favoritfotografier! Än är våren inte riktigt här, så det passar fint att jobba med härliga varma och murriga toner - i alla fall ända fram till påska! ;)

Until next time!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar