tisdag 26 februari 2013

Scraplagret | Snorpis & Morsan

Min dotter har vi mer eller mindre alltid kallat för LillSnorpan, och det har i sin tur blivit ett kärleksfullt "Snorpis" - därav titeln på min layout! Layouten handlar om en dag hon var hemma från skolan och inte mådde så bra, vi to en riktigt lång promenad tillsammans och pratade om allt och inget, skrattade och fotograferade och en jobbig dag blev riktigt mysig!
Jag tog ett foto när dottern poserar mot en graffitivägg och ville återskapa den känslan i min layout. Jag tycker inte att jag lyckades riktigt enligt bilden jag hade i mitt huvud, men det gör inte så mycket, för känslan jag var ute efter är på plats! Mycket kontraster och outlines blev det i alla fall. 

Som bakgrund har jag använt Bazzill Basics Cardstock i vitt, de mönstrade pappren kommer från Pion Design - Play Time och Crate Paper - On Trend. Jag har använt mängder med svart chalk till kanterna och blommorna, svart Dylusion Ink Spray. Även "&"-tecknet kommer från Crates On Trend-kollektion och finns med på ett 12x12" chipboardstockersark. I övrigt lite brads och bling.

 






Detta var allt för denna gången, men jag är tillbaka snart igen! :)


1 kommentar: