onsdag 16 december 2020

Pysselkalender - Lucka 16: Kottar i granen


Vi har tallkottar i granen! *hihi*
För några år sedan använde vi kottar i vårt julpyssel när vi gjorde egna adventsstakar, och vi hade nu ett helt gäng över som jag använt till ett par olika projekt, detta var ett av dem. Tyckte de var helt perfekta att hänga som ett mer naturligt inslag i vår gnistrande gran.

Först limmade jag fast upphängningsöglor med limpistol, sedan målade jag dem med reliefpasta (gesso), först en finkornig variant, sedan efter den torkat kluttade jag dit en annan mer grovkornig variant för att få till en mer snöig look. Först hade jag tänkt glitter också, men lät bli då vi har så mycket annat glittrigt i år.

Åh, tips! Äggkartong var perfekt att ha kottarna i medan de torkade! :)
Då gick de lätt att stuva undan från nyfikna katter.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar