onsdag 26 juli 2017

Sittunderlägg i 100% ull

Köpte ett kraftigt ullgarn till specialpris för en tid sedan med lite kyligare höstkvällar i åtanke - och av ullgarnet virkade jag sedan två olika varianter av sittunderlägg. Det runda var ett färdigt sittunderlagsmönster, medan den sexkantiga är en större variant av den ruta jag använt till ett lapptäcksprojekt av restgarner som jag tänkte visa upp vi ett annat tillfälle!

Jag tvättade mina färdiga sittunderlag i tvättmaskinen med ett flytande tvättmedel för fintvätt, använde ulltvättsprogrammet 40 grader då jag ville att det skulle tova ihop sig. Båda mina varianter minskade ca 20%  i storlek.

Jag rekommenderar liknande projekt - jag tycker exempelvis det är en väldigt trevlig present! Man kan ha dem på uteplatsen, i bilen - eller varför inte ta dem med sig ut på utflykten i skogen?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar