tisdag 23 april 2013

Scraplagret | Allt har sin tid

Den här veckan har jag gjort en tavla med mina fantastiska papper från serien Place in Time från Graphic 45. vad passar då inte bättre än titeln "Allt har sin tid"? Basen för tavlan är egentligen en jättetrist gammal spegelram som jag köpte träfärgad från IKEA för år och dagar sedan, den fick nu bli vitmålad och dekorerad med papper och allehanda ting.


En snygg klockstämpel understryker temat ytterligare.


Kluddade lite Gessoblommorna för att tona ned färgskalan något och knyta ihop dem trots de olika färgerna.


De vackra blommorna från Magnolia behövde ingen Gesso ansåg jag, de smälte bra in ändå så som de var. Snurrade skaften runt en tunn pensel så jag fick lite "knorrar". Den snygga nyckels på bilden är också en lite symbolisk detalj, den som vågar ha lite is i magen och vänta på något har ofta nyckeln till lösningen! ;)


Det vackra jutebandet kommer från Prima Marketing, bokstavsstickesen är från Graphic 45. I övrigt har jag använt Ingvild Bolmes Chalk Fluid Edger i färgen Dark Bark och dessutom hur jag tagit en svart penna och doodlat lite här och där.


Chipboardetiketten är även den från Grapgic 45, och sist men inte minst limmade jag dit ett gäng halvpärlor som dekoration. Tavlan pryder numera sin plats på väggen i vardagsrummet, och jag hoppas att jag inspirerat till att göra en egen - till dig själv eller till någon annan du tycker om! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar