söndag 4 november 2012

Nytt uppdrag - för Scraplagret!

Jajemen! Härom veckan fick jag ett mail från Emma på Scraplagret med ett erbjudande om en plats i hennes eminenta team - och vem kan säga nej till något sånt? Nedan kommer mitt presentationsinlägg i bloggen deras:


NAMN: Linda L. Wirenblad
ALIAS: Zorcie
BLOGG: www.zorcie.se

BOR: Villa i Kärrgruvan en halvmil norr om Norberg, en liten by som ligger precis på gränsen mellan norra Västmanland och södra Dalarna. Hit flyttade jag med min man och nu femtonåriga dotter för åtta år sedan – och jag har aldrig ångrat att vi flydde storstaden då, vi bor mitt i paradiset bland varg och bergatroll! ;) Delar hushåll även med en Semla på fyra ben – vår goldentik. En hel del av mina alster brukar kunna handla om henne. Har även en utflyttad son kvar i Västerås, och trots min ringa ålder (40) så sägs det att jag ska bli farmor i mitten av februari 2013? Ser dock fram emot nya fina bäbisbilder att scrappa!

BAKGRUND: Har alltid skapat, scrappade innan jag visste att det ens hette så. Letade på Internet efter inspiration till julkort inför julen 2005, hamnade då på Pyssel.net – och där blev jag kvar och fastnade snabbt i det ena pysselträsket efter det andra. Jag är ingen renodlad scrappare, jag gör smycken, renoverar möbler, handarbetar m.m.– och givetvis scrappar jag OCKSÅ!
Ritade ett gäng stämplar för många år sedan, det ledde till att jag blev en inbiten kortmakare och sen var inte steget långt till att göra layouter – och till och med starta egen butik! Nu har jag ingen butik längre, men skapar istället desto mer. Har haft uppdrag för Stämpelgården tidigare innan de lade ned, och har uppdrag nu parallellt med detta för Swe Scrapbooking och ScrappTorget som är två inspirationsbloggar, samt även för Hobbyworld som är en svensk grossist som levererar bland annat till just Scraplagret! 
STIL: Stil? Det har jag ingen om man frågar mig. Det senaste året har många sagt till mig att jag skapar i mycket färg, det håller jag inte alls med om – tills jag kollar i min korthylla och i mitt scrapalbum. Ojdå. Det som hänt är att jag tidigare scrappat i väldigt murriga naturtoner, och så började jag själv tycka att det var trist och utmanade mig själv att våga lite mer. Nu struntar jag blankt i vad det är för färg på pappret – bara mönstret är snyggt! Nästan i alla fall.

Måste jag ändå säga vad som utmärker mina alster så är det chalkade och distressade kanter, gärna rivet eller filat, lager på lager – och handklippta motiv. Och Dymo, mycket Dymo! Jag doodlar mycket, kan inte leva utan mina pennor, jag är känd för att jag ritar prickar på typ allt. Och så tänker jag fritt och experimenterar – inga givna regler, allt är tillåtet, och jag tvekar inte att prova nya tekniker! En sak till: ”Less is more” har jag aldrig hört talas om...

ÖVRIGA INTRESSEN: Först och främst min familj, de betyder precis allt för mig! Sedan gillar jag mitt jobb som är både kreativt och utmanande – och vansinnigt roligt varje dag! I övrigt allt som har med skapande att göra, gillar även att vara i naturen, utvecklande föreläsningar, och driver ett ideellt projekt som arbetar mot övergrepp. Sen gillar jag att sova, när jag hittar tid över! ;)
Som presentationsalster ville Emma att vi skulle visa något som representerar vår stil, och eftersom jag inte har någon särskild så valde jag att göra en helt ny! :) Varsågoda, en typisk Zorcie-layout:
 

Riva | Chalka | Rita | Skriva - japp, precis min grej! ;)





Avslutningsvis måste jag berömma alla som orkat läsa ända hit ner, har du fuskat och hoppat direkt hit får du inget beröm förrän du läst allt! ;) Jag är glad och stolt att ha fått den här möjligheten att inspirera andra - och det hoppas jag verkligen att jag kommer att göra!
 
På återseende inom en snar framtid! :)

// Linda aka Zorcie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar