onsdag 12 september 2012

Nytt uppdrag - för ScrappTorget!

Nedan följer min personliga presentation hos ScrappTorget:

Zorcie var det ja, eller Linda går också bra, åtminstone till vardags! Jag är mycket förväntansfull över det här uppdraget för ScrappTorget och har stora förhoppningar om att bli minst lika inspirerad själv samtidigt som jag gärna vill försöka intressera, motivera – och framförallt givetvis inspirera andra!
Jag både scrappar och gör kort – och en massa andra saker också, något jag hoppas kunna ge lite smakprov av här framöver, men just idag handlar det just om MIG – och då har jag givetvis gjort en layout där jag dels försökt visa på saker som jag gillar allra mest, både vad gäller papper, tekniker – och världsliga ting som exempelvis Ben & Jerry’s glass!  Sånt är viktigt!


Det som brukar avslöja att det är jag som gjort ett alster är följande: Något brunt, chalkade, distressade, rivna eller trasiga kanter, prickar, doodlat, stygn (antingen sydda eller ritade) och allra, allra helst handskriven journaling. Jag har en viss förkärlek för det även om jag inte alltid själv är nöjd med resultatet. Och så älskar jag min Dymo. Mycket. har precis kommit på charmen med washitejp också, så det håller jag på att experimentera med och utvecklar så sakteliga ett brinnande behov av fler olika sorter…


Här ovan ser man tydliga bevis att de färgglada prickarna och stygnen är handritade. Lite kul att plocka fram pennorna emellanåt. Jag använder mig oftast av Spectrum Noir, de passar mig bra.


Ovan hittar vi både washitejp, Dymo, handskrivet och prickar!  Även rivna, chalkade kanter – och en skvätt brunt – nästan full pott på EN detaljbild alltså! 


“Life is in the details” – det stämde så bra in på mig som person att jag bara var tvungen att ha med det i en presentation! Allt kan inte vara kul jämt, det är en himlans massa “carpe diem:ande” överallt hela tiden, alla ska vara så lyckliga och tacksamma jämt. Det går inte. HELT omöjligt. Men, om man bara kan lyckas se det där lilla positiva som finns därute någonstans, om man kan stanna upp i alla fall en gång om dagen och bara blunda och låta solen värma ansiktet – eller se det vackra i naturen som svischar förbi utanför tågfönstret då klarar man sig igenom även de allra tuffaste stunderna. Alla har vi något att vara tacksamma för – det gäller bara att hitta det! Den lilla detaljen som gör just det ögonblicket till en viktig del av ditt liv! Sån är jag – och det ger mig bra balans i en ganska intensiv tillvaro.


Och avslutningsvis: “Genuine Quality” – what you see is what you get! Inte mer – och definitivt inte mindre!
Välkommen att följa mig på min resa tillsammans med de andra galet duktiga kreatörerna på ScrappTorget, jag ska göra mitt absolut yttersta för att infria allas förväntningar, både era och mina egna! Jag gillar feedback, gärna bra, men allra helst utvecklande så tveka inte att säga vad ni tycker eller att komma med önskemål!

Tack för ordet – vi ses snart igen!
_________________________________

Carpe Punctum - Linda LW

4 kommentarer:

  1. Va skoj. På mitt gamla torg. Ska bli kul att följa dig där

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ett jättespännande uppdrag! Superkul!

      Radera
  2. Varmt välkommen till oss Zorcie! Galet härlig LO med tankar bakom!!!

    SvaraRadera