torsdag 13 september 2012

Hobbyworld - Simple but fabulous!


Scrappat för HOBBYWORLD
------------------------------ 


 Jag gjorde faktiskt julkort i helgen. Allra mest för att jag fått så härliga papper i min hand så jag ville visa upp dem så att andra hinner skapa med dem i tid för eventuella julbasarer och liknande! Själv brukar jag göra ett gäng julkort och skänka till skolklasser eller liknande och låta försäljningsvärdet bli ett bidrag till skolresa eller kanske något välgörande ändamål.

Jag använde en vacker stämpel från Inkadinkado, och jag gillade den så mycket och såg potentialen i den så jag var tvungen att testa maska den - och det blev riktigt bra! Här kommer jag visa ganska enkelt hur jag gjorde:
------------------------------------
I made some Christmas cards last weekend. I've got this stunning collection kit from Echo park in my hand - I just had to make something out of it!

I used a beautiful stamp from Inkadinkado, and I had to try mask it and it turned out quite good. Below I will show you how to do it, fast and simple:


Jag stämplade bilden på vitt stämpelpapper.
------------------------------------
I stamped the image on white stamp paper


Jag stämplade bilden en gång till på en post-itlapp.
------------------------------------
I stamped the image once more on a post-it.


Jag klippte ut bilden på post-itlappen.
------------------------------------
I cut out the image on the post-it.


Jag tog den utklippta bilden och passade in den ovanpå den andra stämplade bilden.
------------------------------------
I matched the post-it on top of the other image.



Sen stämplade jag en till bild lite omlott över den första.
------------------------------------
Then I stamped the image once agan a little bit on top of the first one.


Och en gång till....
------------------------------------
And then once more...

 

Och när man sen tar bor post-itlappen har man en hel liten bukett blommor!

Och de färdiga korten kommer här nedan, jag har tyvärr inte hunnit färglägga just den här bilden med tre blommor än, men jag ska göra det senare - och jag ska även prova att göra mig en liten krans, men kanske med lite andra motiv!

------------------------------------
And when you remove the post-it you've got a bouqet of flowers!

And the cards I made will show below, but I didn't have time to color the one picture with three flowers, I will finish that one later on - and maybe i will try to make myself a wrath in the same technique, but maybe with some other motifs as well!




Jag vill också visa lite mer noggrannt hur fina kortbaserna från Bazzill Basics är, halva (framsidan) är scalloped och jag ritade med vit penna för att förstärka det lite. De fina stickersen var även de med i papperskollektionen!
------------------------------------
I also want to show you the really nice card base from Bazzill Basics, half of the card (frontside) is scalloped and i highlighted that with a white marker. The georgous stickers I used are also included in the Echo Park kit.


Det är inte dags att säga "God Jul" ännu, men snart, så missa inte de här härliga pappren från echo Park för de passar för julpyssel i alla möjliga olika varianter - jag är helt såld på dem!
------------------------------------
I will NOT say "Merry Christmas" quite yet, but we will be there soon enough, so don't miss out on these lovely patterned paper kits fråm Echo Park - I am totally in love!

Materiallista | Supply list
  •     Inkadinkado - Poinsettia Wood Stamp, 60-00853
  •     Echo Park - Very Merry Christmas Collection Kit, VMC34016
  •     Bazzill Basics - Scallop Cherry Splash A2 304297
  •     Martha Stewart - Red White Twine
  •     Prima/Ingvild Bolme -  Chalk Fluid Edger Dark Bark 891008
  •     Bassill Basics - Cardstock
  •     Spellbinders - Shapeabilities Sweet Folk Art S5-141
  •     Cutter Bee -  Scissors EKCB01
  •     Grand Calibur Die Cutting Machine GC-001
Privat | Private
  •     White and black marker
  •     Paper to stamp images on
  •     Post-it
Det vore jättekul om någon blev inspirerad och känner för att visa upp sitt eget resultat! Skriv en kommentar i bloggen och länka till en bild du laddat upp på nätet så vi andra får se! jag får otroligt mycket inspiration av att se vad andra skapar.
------------------------------------
Would be lovely if someone got inspired and feels like showing the result! Write a comment to this blogpost with a link to an uploaded image so we can see it! I get loads of inspiration by watching other's creations!

Vi ses snart igen! | See you soon agan!
_________________________________

Carpe Punctum - Linda LW

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar