torsdag 12 juli 2012

Till kalaset | For the party

Scrappat för HOBBYWORLD 
------------------------------
När jag fick se papperskollektionen Modern Festive från Martha Stewart så var min första tanke "Kalas!", och det spann jag vidare på.

Till att börja gjorde jag några inbjudningskort i storleken A7 (74mmx105mm), de små cupcakesen var perfekta att dekorera med! Stämde superbra i färgen trots att det är ett annat märke.
------------------------------
When I saw the patterned paper pack Modern Festive från Martha Stewart, my first thought was "Party!", and that is what it became.

To start with I made some invitations in size A7 (74mmx105mm), the small cupcake stickers is a perfect fit. The colors match perfectly, even though they are a different brand.



Sedan gjorde jag några placeringskort att ställa på bordet när väl gästerna anlänt.
------------------------------
Then I made some place cards for the table when the guests arrive.


Sist men inte minst ett kort i samma stil till födelsedagsbarnet själv! Jag älskar verkligen de vita bokstavsstickersen i foam med glitter på! Hur snygga som helöst och passar till både kort och scrapbookinglayouter. Finns även i svart - och ja, jag har givetvis båda! :)

Den fina spetsbården har jag stansat ut med min Grand Calibur. Missa heller inte pappersrosorna från marianne design, det är hur smart som helst att de levereras i pack med tre matchande färger!
------------------------------
At last I made a card to suit the other objects, but this one is for the birthday child herself! I really love the white alpha stickes in foam with glitter on them! Gorgeous, they fit for any card or for any scrapbooking layout. They are also available in black - and yes, of course I got them both! :)

The lovely lace border I cut out with my Grand Calibur. And please don't miss the lovely paper roses from Marianne Design, such a great idea that they come in three matching colors!


Tack fört din tid - ses snart igen!
------------------------------
Thanks for your time - see you soon!

Materiallista | Supply list
  • Bazzill Basics - Cardstock
  • Martha Stewart - Modern Festive Paper Pack
  • Martha Stewart - Glitter glue
  • Jolee's Boutique - Cupcakes Cabochons
  • Scrapbook Adhesives
  • 3L - 3D adhesive dots
  • Marianne design - paper roses
  • White Large Serif Foam & Glitter Alphabet And Number Stickers
Verktyg | Tools
  • EK Success - 2" round punch
  • Grand calibur Die cutting mashine
  • Shapeabilities - Damask Accents
  • Cutter Bee - Scissors
  • Cutter Bee - Tweezer
  • Martha Stewart - Scoring Board
  • Martha Stewart - Paper Trimmer
Privat | Private
  • Pink marker
  • Text stamp
  • Edge scraper
_________________________________

Carpe Punctum - Linda LW

2 kommentarer:

  1. OMG, vad du är kreatv o sååå duktig...!!!

    LOVE you...//Kram

    SvaraRadera
  2. SORRY...
    OMG, vad du är kreativ o sååå enormt duktig i det du gör!!!

    LOVE you...//KRAM <3

    SvaraRadera