söndag 22 juli 2012

Sommar i Kärrgruvan


Det är inte precis bara renovering på gång här hemma i mitt älskade Kärrgruvan - jag hinner givetvis med att njuta lite också! God mat, slappa framför en bra film, och små utflykter, sist tog vi oss en sväng till Stockholm och hälsade på lillebror med sambo, och innan det åkte vi hela familjen till Hedemora över en eftermiddag.


På natten efter vi varit hos lillebror blev de föräldrar för första gången, en liten prinsessa kom till världen! De hade gått några dagar över tiden och det började bli jobbigt att gå och vänta, så det var väl tur att vi "skrämde igång" det... ;)


Ett annat kärt utflyktsmål är givetvis Västerås, där jag har både mamma, pappa och sonen. Dessutom har pappa en jordgubbsodling på balkongen som är en fantastisk morgonlyx mitt inne i stan!

Slutligen vill jag dela med mig av ett dekorativt och praktiskt tips - ha väldoftande lavendel utanför fönstren och gärna även vid ytterdörrar/altandörrar. Lavendel håller myggen borta och är dessutom både vackert och väldoftande!


Nu lite kaffe och sedan dags att fortsätta jobba...

_________________________________

Carpe Punctum - Linda LW

1 kommentar: