fredag 28 juli 2017

Virkade disktrasor i organisk bomull

Jag har länge sneglat på organiska disktrasor istället för de i olika former man kan köpa i närmsta livsmedelsbutik. Jag tycker verkligen om tanken att ha vackra disktrasor som givetvis även skall tåla ganska tuffa tag och varma tvättar.

Har hittat ett härligt garn i organisk bomull som var riktigt bra att virka med!

Jag har till trasan använt mig av fasta maskor, men jag sätter ner nålen i främre, respektive bakre maskbågen varannan gång, och då får man fram detta speciella mönster med mycket struktur!

Precis som sittunderläggen jag presenterade för ett par dagar sedan så är detta en trevlig present!
Några fina trasor i glada färger gör vilken städning som helst till en trevlig upplevelse!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar