torsdag 14 november 2013

Paper Wreath

Fick superläckra papper från Spellbinders i min ägo, specialanpassade för mixed media. Då fick jag prestationsångest! Jag är lite försiktig vad gäller just det, för börjar jag väl kladda med olika medium så fastnar jag lätt i det träsket och sen blir det klurigt att ta sig tillbaka till scrapbookingen.

Hur som helst. Så snygga papper kan inte bara ligga och samla damm så jag letade efter ett passande projekt då dessa papper är något tunnare än vad normala scrappapper är, kan inte säga riktigt exakt då det inte framgår av paketet, men definitivt tunnare än mina 80 grams kopieringspapper. Är du med då?

Sen fick jag se en bild på en söt liten enkel krans av pappersstrutar! Ja men PRECIS! Sen har jag bara snyggat till den lite "Zorcie Style". Tadaaa!

Alla strutar är fastlimmade på en rund kartongplatta på baksidan, och där har jag även fäst ett hänge så den går att hänga upp på väggen om man vill.

* * * * * * * * * * * * * * *

Got this adorable patterned paper pack from Spellbinders in my hands, especially suitable for mixed media. Oh my God! Can't do that! If I start playing with my mediums, I get stuck doing that and nothing else what so ever...

Anyway. That peautiful patterned paper can't be put on a dusty shelf, it has to be created with in any way yo can possibly think of! I started to look for a project that would do these sheets justice, and I finally came across this picture of a simple wreath of paper rolls. Yes OF COURSE! And I've added some pimping "Zorcie Style". Tadaaa!

All rolls are glued onto a rounded cardboard plate on the backside, and I also attatched a hanger so I can put it on the wall or a door or something like that.


 





Materiallista | Supply List | Hobbyworld Retailers
  • Spellbinders - Ephemera Papers Three, 6x6" Media Mixage Patterned Paper
  • Prima Marketing - Delight Flowers 570897 
  • Bazzill Basics - 12x12" White - T10-1001
  • Spellbinders - Grand Calibur Die Cutting Machine GC-001
  • Spellbinders - Shapeabilities - Damask Accents - S5-080
  • Spellbinders - Shapeabilities - Botanical Swirls & Accents - S5-146
  • Sizzix - Tags#2 - 658611
  • Marianne Design - Creatables - LR0157
  • Prima Marketing & Marianne Design - Misc Flowers 
  • Glue Gun
  • Lace ribbon 
  • Letter Stickers 


http://www.zorcie.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar